Історія французької аудиопроизводителя Triangle почалася в 1980 році, коли з'явилася перша її акустика — модель 1180. За тридцять років фірма не змінювала своєї філософії і звуковому почерку і створила чимало гідних колонок, отримали купу нагород і залучили масу шанувальників. У 2002 році Triangle першість в області High End, зробивши безкомпромісну лінійку Magellan. Ця флагманська ескадра потіснила з постаменту серію Stratos, колишню до «епохи мореплавців» вищої за рангом. Згодом Stratos поступилася місцем сімейства Genese (яке ми детально тестували в попередніх номерах). Однак честі стати ювілейною АС удостоїлися зовсім не горді флагмани і не друге за головним ланка, а заслужені працівники — напольники Triangle Antal. Перший варіант цих, можливо, найбільш популярних (і вже точно найбільш довгоживучих) колонок народився в 1994 році. З тих пір АС двічі модифікувалися (останній раз у 2007-му), і, нарешті, в ознаменування тридцятиріччя бренду у світ була випущена ексклюзивна версія Antal 30th Anniversary Limited Edition. У пару до неї були додані не менш славні полочники — Comete Anniversary. Обидві моделі мають прекрасну обробку топ-класу (вони покриті багатошаровим чорним рояльним лаком) і мають ряд інших родзинок, відповідних урочистості моменту.
Хромовані накладні таблички на корпусах сповіщають, що ювілейна модель і розроблена і вироблена фірмою Triangle. Також на них є серійний номер пари та факсимільний підпис глави фірми Марка Ле Бьяна. Розміри, форма корпусів і розташування динаміків в точності такі ж, як у простих, не ювілейних Antal серії Esprit. Зовнішнє виняток становить тільки розкішна обробка чорним рояльним лаком в дев'ять шарів (замість скромної вінілової плівки). Твітер — стандартний для Triangle компресійний TZ2500, титановий дюймовий купол з дуже довгою і гострої фазовирівнючою пулькой, змонтований в сильно заглиблений камері. Однак у «годовщинной» версії він вставлений не в звичайний рупор з ПВХ, а в литий алюмінієвий, більш широкий і взятий безпосередньо у новій версії верхньої лінійки Magellan. М'який блиск цього рупора на тлі чорного рояльного лаку відразу приковує погляд і служить яскравим акцентом в дизайні АС. Що ж стосується технічної сторони справи, то виробник стверджує, що цей твітер абсолютно позбавлений будь-яких ознак акцентування ВЧ і отруйної забарвлення. Далі все, як у простих Antal Ex. 13-см паперовий СЧ-динамік з гумовим пилозахисним ковпачком, на тканинному підвісі з просоченням, розташований в окремій камері.
Бас відтворюють два скловолоконних низькочастотника по 16 см кожен. Робочі смуги головок обрізаються фільтрами 2-го і 4-го порядку, відповідно на НЧ і СЧ/ВЧ. Останнім відміну спеціальної версії від звичайної в тому, що вся внутрішня проводка здійснена кабелем іншого типу (на жаль, компанія не вказує, як саме, але обіцяє більшу прозорість і легкість, а також кращу розбірливість в середині і на низах). Корпуса встановлені на пятиногие підставки, придумані три роки тому спеціально для серій Esprit Ex і Genese. Чотири циліндричні ніжки з боків підстав регулюються по висоті зверху, а передній сталевий шип на підп'ятнику вкручується безпосередньо в корпус і розв'язаний від постаменту, забезпечуючи передачу вібрацій з корпусів акустики в підлогу. Недовгий (менш ніж на половину корпусу вглиб) порт ФІ виведений вперед майже на рівні підставки. Ззаду розташовується тільки комутаційна панель з двома парами традиційних двохпозиційних триангловских терміналів для бивайринга.
Під час прослуховування з'ясувалося, що лаку і благородного глянцю стало більше не тільки в зовнішності моделі. Звуковий почерк виявився навіть в чомусь нетиповим для Triangle, хоча спочатку довелося повозитися з розстановкою АС. При диспозиції з помірним розворотом на слухача колонки відзначилися несподівано м'яким і округлим саундом без найменшої кислотності або металізованого присмаку на НЧ. Риси фірмового характеру — стрімкість, деяка высветленность натуральних тембрів, хльосткий пружний бас і загальна легка подача — були, але були примітно пом'якшені. Зокрема, зазвичай триангловская акустика схильна виводити жіночий бароковий (та й академічний) вокал легко, іскристо, викликаючи асоціації з піною з різнокольорових повітряних бульбашок, однак при цьому звучання і манера вокалістів виходять трохи однаковими.
А Triangle Antal Anniversary здивували пластичним і зовсім нерізким контратенором і сопрано з акцентом не на високу співочу форманту, а на тілесність. Аналогічні метаморфози відбулися і зі струнними щипковыми інструментами, мідними духовими та органом — середній регістр виявився акуратно приглушено (але без сухості і тьмяності), а у труб присутня легка хрипота, зовсім незначний, але привносившая певний шарм. Загальний характер саунду можна оцінити як спокійну золоту середину в сенсі дозволу і деталізації, тембрального балансу і насиченості звуку, ступеня відкритості. Бас іноді виглядав трохи сухуватим (наприклад, у низьких струнних). Цікаво, що таку подачу нам запропонувала французька фірма, відома дещо іншими звуковими уподобаннями.