Німецька компанія Canton GLE представляє оновлену серію акустики GLE. У різних версіях вона існує близько 20 років. У цьому поколінні динаміки середніх та низьких частот у моделях GLE отримали титанові дифузори. За співвідношенням твердість/вага титан перевершує алюміній, а підвищена в'язкість посилює його антирезонансні якості. Додатковий додаток до якості звучання покликана забезпечити фірмова концепція суцільного дифузора, що є єдиною поверхнею без різких зламів або переходів.
За даними Canton, це додає дифузорам стабільності. Акустика GLE отримала удосконалені клеми, що приймають кабель перетином до 10 мм. В останній ітерації серія GLE вийшла різноманітною та універсальною. До неї увійшли підлогові, поличні та настінні колонки. Не забули і про системи центрального каналу та верхні джерела Dolby Atmos.
Canton GLE 100
У новітні моделі GLE інженери Canton перенесли ноу-хау зі старших лінійок. Якщо зняти з цієї акустики заокруглені по моді пилезахисні грилі, на місці недорогих головок з алюмінієвими дифузорами і S-підвісами, які масово випускалися на власному заводі Canton в Чехії, ми побачимо більш просунуті драйвери, знайомі по середній серії Chrono і Vento. У них дифузори титанові, ще легші та міцніші – 20-сантиметрові басовики мають структуру DoubleCone (під увігнутою мембраною є ще одна, яка надає дифузору дуже високу жорсткість), а 18-сантиметрові середньочастотники відрізняються S-подібним профілем. Єдина відмінність, яку не відразу навіть помічаєш, полягає в тому, що гвинти кріплення на фланцях головок тут не приховані, як у старших моделей.
В іншому перед нами — ті самі знайомі GLE. Корпуси у нових систем такі ж прямі та строгі, з недорогим, але якісним оздобленням. Прості опори та клеми під однопровідне підключення. Кросовери також зроблені на кшталт колишніх моделей GLE, тобто без фірмових ланцюжків Displacement Control, які є у всіх старших серіях. Ось це й інтригує найсильніше. DC-технологію в Canton придумали, щоб забезпечити кращий контроль ходу дифузора в галузі критичних амплітуд і тим самим знизити чутні спотворення на найнижчих басах. І по класичній серії Canton Ergo ми знаємо, який результат вона дає в поєднанні зі «старими» алюмінієвими драйверами, а Chrono і Vento — у комбінації з титановими. Тепер ми маємо можливість почути, на що здатні просунуті «кентонівські» голівки і без коригувальних ланцюгів.
І щоб порівняння було найбільш коректним і показовим, як точку відліку ми взяли не рівноцінні моделі GLE 496.2 попереднього покоління, а дуже близькі за габаритними та іншими характеристиками Chrono 100. Кілька років тому ми їх слухали з недорогим джерелом та підсилювачем. Зараз у системі набагато більш просунутого класу вони розкрилися інакше — до найточнішої передачі стереофонічного простору додалося глибше тембральне опрацювання середини і всього мікродинамічного бекграунду. Заодно з «тридцятками» Marantz посилилася динаміка (але не огрубіла пластика) і вже не так виявилася схильність Canton GLE 100 до трохи суворого на ВЧ та прохолодного на СЧ малюнку. Іншими словами, саунд трохи потеплішав, став менш формальним і наповнився контрастнішими ігровими інтонаціями.
Однак Canton GLE 100 від того ж посилення дають ще більше життя! Так, їхнє відтворення не настільки вивірене і лінійне, зате воно якесь близьке та безпосереднє. Бас щільніший, тактильніший, місцями — жорсткіший і швидший. У нижньому регістрі не так добре читається ґрунтовність найвагоміших суббасових складових, але при повторному порівнянні з Chrono 100 з'ясувалося, що і моделі дорожчі з новими підсилювачами поводяться більш стримано. Титанові драйвери Canton GLE 100 практично не програють в об'ємі і широті передачі низького діапазону, зате здатні видавати більш драйвовий і відкритий звук.
Є й менш помітні відмінності. Звукова сцена у GLE 100 така ж ясна і розділена, але з трохи меншою глибиною - підкорює дуже виразним переднім планом і випуклими, але не роздутими образами (Chrono 100 відмінно розставляє і ті КІ, які засунуті кудись далеко на фланги ). Не виключено, що це викликано просто різним ступенем прогрівання драйверів в тестовій акустиці. Стикування СЧ/ВЧ-смуг інша — у передачі нижнього верху GLE вловлюється деяка «гіркуватість» (хоча вона і повинна бути в цьому не надто милозвучному діапазоні). У Chrono більше прозорості, але жорстких, металевих або сухих відтінків у високочастотній смузі немає в жодній моделі.
Окремо варто прокоментувати і середину. Часто буває, що "живість" у звучанні недорогих АС досягається якоюсь приємною підфарбованістю голосового діапазону, але Canton GLE 100 точно не той випадок. Тут якраз натуральність передачі досягається за рахунок виваженої тональної розбірливості, властивої добре прорахованим титановим драйверам. Після сказаного кінцевий вибір нам видається дуже простим. Якщо ви підбираєте пару колонок під академічні, вокальні чи акустичні жанри, то Canton Chrono 100, як і раніше, не варто скидати з рахунків — точніші і «візуальніші» АС дуже важко знайти в такій ціні. Але якщо потрібні системи під заводну чи будь-яку «електричну» музику, то міць та кураж краще передадуть нові GLE. Заодно - і трохи заощадите
Особливості серії Canton GLE – 2021 року.
У новій серії GLE використовується титан як матеріал дифузора для НЧ та СЧ динаміків. Подвійні діафрагми НЧ динаміків у GLE 100, GLE 90 та GLE 80 надають більше тиску та контролю. Візуально суцільна поверхня діафрагми додає елегантного акценту.
Високоякісні позолочені гвинтові клеми з гніздом для кабелю перерізом до 10 мм² забезпечують максимальну провідність та гарантують надійний стабільний контакт. Високоякісні та акустично нейтральні тканинні грилі чорного кольору закривають лицьову панель, коли це необхідно, та надійно кріпляться за допомогою магнітів. Нова овальна форма гриля дозволяє класичному дизайну серії GLE вписатись у сучасний дизайн кімнати.
Поєднання лакованого, шовковисто-матового покриття на передній панелі корпусу та високоякісної декоративної плівки у чорному та білому виконанні, надає серії GLE одночасно сучасного та елегантного вигляду. Також, 4 моделі доступні в кольорі Макассар. Завдяки широкій різноманітності модельного ряду, серія GLE дозволяє реалізовувати проекти домашнього кінотеатру будь-якої складності. В асортимент серії входять підлогові, поличкові, настінні АС, а також АС центрального каналу та АС Dolby Atmos.