Порівняння
Додайте товари для порівняння
Бажання
Додайте товари до списку бажань
Графік роботи:

Пн-Пт:  с 9-00 до 19-00
Сб-Вс:  с 10-00 до 18-00

0
Мій кошик

Bang & Olufsen

Сортування:
за популярністю спочатку дешевше спочатку дорожче за назвою

Данський електротехнічний концерн B&O (Bang & Olufsen) засновано 1925 року. Під маркою B&O випускається побутова електроніка - в тому числі аудіокомпоненти, телевізори та телефони. Візитною карткою бренду залишається концептуальний дизайн продукції.

Радіоприймачі зі Струера

Засновниками B&O стали датчани Петер Банг (Peter Bang) та Свен Олуфсен (Svend Olufsen), які з самого раннього віку захоплювалися радіотехнікою. У 20-х роках минулого століття ідеї передачі інформації повітрям були в особливому тренді і займали розум чи не кожної молодої людини.

Петер був сином відомого бізнесмена Камілло Банга і виховувався в заможній родині в Копенгагені, яка мала можливість користуватися такими благами цивілізації, як електричне світло, телефон, грамофон та власний автомобіль. У 1924 році він здобув освіту інженера і поїхав до США, щоб набути досвіду роботи на великому радіозаводі, що належить компанії General Electric. Після шести місяців практики Петер був у курсі останніх досягнень в електроніці та виношував ідею про організацію у себе на батьківщині заводу з виробництва подібних пристроїв.

На той час Свен Олуфсен якраз шукав тямущого практика, хто допоміг би йому реалізувати ідеї, пов'язані з випуском радіотехніки. Саймон Петерсон, давній приятель Свена, порадив йому звернутися до Петера Банга.

У результаті, 17 листопада 1925 року Олуфсен і Банг організували невелику лабораторію-майстерню з розробки та виробництва радіоприймачів. Під лабораторію було спеціально обладнане горище великого особняка в маєтку Квіструп (Quistrup), надане у користування батьками Олуфсена. Особняк був у невеликому містечку Струер, розташованому в західній частині півострова Ютландія.

Перша лабораторія фірми, 1925 рік

Компаньйони розподілили свої обов'язки в щойно організованій ними фірмі так: Петер зайнявся технологіями, а Свен сконцентрувався на фінансах та іншій діловій активності. Через два роки Банг та Олуфсен відкрили першу фабрику з виробництва радіоприймачів, яка знаходилася неподалік Струера. Тим не менш, спочатку вони виробляли всілякі деталі та компоненти: трансформатори, потенціометри та інше.

Першим комерційно життєздатним продуктом, випущеним під маркою Bang & Olufsen, став розроблений в 1926 радіоприймач Eliminator, що дозволяв підключатися безпосередньо до мережі змінного струму, що було дещо незвичайно, так як в абсолютній більшості подібних приладів тоді використовувалося батарейне живлення. Прототип універсального адаптера живлення для прямого під'єднання до електромережі Банг розробив ще тоді, коли був змушений регулярно просити у батька гроші на батареї для своїх дослідів з радіо.

У 1927 році пішов у серію ламповий приймач 3lamper, а 1929-го з'явилася модель 5lamper. Обидві моделі були грамотно сконструйовані, добре продавалися і, насправді, принесли компанії популярність. Молодим інженерам вдавалося адаптувати дизайн звичних предметів домашньої обстановки своїх технологічних потреб, тобто. вони використовували для своїх добре продуманих з технічного погляду виробів дерев'яні корпуси та інші зовнішні декоративні елементи, які чудово поєднувалися із внутрішнім інтер'єром приміщень.

У 1928 році Bang & Olufsen зайнялася виробництвом динамічних гучномовців.

30-ті роки стали для B&O етапом швидкого розвитку. 1930-го була випущена перша радіола Bang & Olufsen. Через рік компанія розробила спеціалізовану звукову систему для кінотеатрів. Для виробництва та продажу систем такого плану друзі навіть організували окрему компанію BOFA, яка мала великий успіх і до 1939 забезпечила звуком більшість кінотеатрів Данії.

У 1934 році була випущена новаторська на ті часи аудіосистема Hyperbo 5 RG Steel, що представляла собою комбайн, який зовні нагадував стілець і включав грамофон, динамік і радіоприймач. Корпус Hyperbo був виготовлений із сталі, а в дизайні використовували елементи актуального стилю Bauhaus.

У 1938 році в модельному ряду B&O з'явився перший у світі приймач з кнопковим керуванням Master 38CH, а наступного року вийшла його покращена версія Master de Luxe 39 з можливістю налаштування кнопки на 16 радіостанцій.

У плані ентузіазму та ефективності Олуфсен не відставав від свого компаньйона і сприяв активному розвитку дистриб'юторської системи, зокрема дилерських мереж. У результаті принципи систематизації та організації продажів, якими займався Свен, продовжують використовуватися B&O до сьогодні.

З перших днів існування компанії Петер Банг і Свен Олуфсен дотримувалися двох основних правил: використовувати тільки високоякісні матеріали та постійно застосовувати нові технології. Наприклад, відразу після переїзду на фабрику було розроблено та впроваджено нову ідею — кнопкове налаштування для радіоприймачів, яке стало одним із багатьох нововведень, які принесли компанії нагороду «Датський знак якості» (Danish Hallmark of Quality).

У 1939 році у виробництво пішов ще один легендарний радіоприймач під назвою Beolit, який використовував новаторський для тих часів округлий корпус, виконаний з бакеліту - досить міцного та легкого синтетичного пластику, стійкого до високих температур.

Модель Beolit відрізнялася дизайном, що нагадує радіаторні грати автомобіля, а також була першим продуктом компанії з приставкою Beo в назві. Пізніше фактично кожен пристрій, випущений Bang & Olufsen, матиме назву з таким префіксом.

Військовий час та відновлення

Протягом років окупації Другої світової війни компанія продовжувала випускати нові продукти. У 1941 році був представлений радіоприймач Grand Prix 41 з незвичайною великою шкалою налаштування, вбудованою в кришку, що захлопується, тобто. шкалу за потреби можна було прибрати. За два роки з'явився перший компактний приймач Mini 43.

У 1945 році фабрика Bang & Olufsen була спалена німецькими окупантами, але практично тоді ж почалося відновлення, і вже до 1946 року в експлуатацію були введені нові будівлі, зокрема новітні технологічні потужності. Через рік компанія випустила перший у Європі дротяний магнітофон Beocord 84U, який став попередником котушкових магнітофонів.

1948 року Bang & Olufsen представила свій перший радіоприймач Hi-Fi-класу Grand Prix 48CH, а 1950 року під маркою B&O було випущено перший телевізор. У 1949 році пішов із життя Свен Олуфсен.

У 1952 році у продажу з'явився масивний телевізор B&O 508 S, який мав чудову якість зображення і видавав пристойне звучання. При цьому ТБ можна було вільно переміщати завдяки вбудованим в основу невеликим колесам. У першій половині 50-х B&O також випускала електробритви.

Після 1955 року модельний ряд включав приймачі, радіоли та серії телевізорів. У 1957 році в компанію прийшов відомий дизайнер Іб Фабіансен (Ib Fabiansen), який вплинув на зовнішній вигляд техніки B&O тих років. У 1959 році з'явився 17-дюймовий телевізор Beovision Capri TV в корпусі з дерева тику, встановлений на дерев'яні ніжки. У цьому року не стало Петера Банга.

Справжнє мистецтво та промисловий техно-дизайн

У 60-х роках в компанію влилася нова кров - молоде покоління прогресивних дизайнерів в особі Хеннінга Мольденгавера (Henning Moldenhawer) та Якоба Йенсена (Jacob Jensen). Тоді керівництво B&O намагалося запрошувати амбітних професійних дизайнерів з боку, а не вибирати їх з персоналу компанії. Така стратегія дозволяла повніше реалізувати нові ідеї бренду.

Якоб Єнсен

При цьому молодим майстрам надавалася повна свобода дій, що у результаті сформувало фірмовий стиль Bang & Olufsen, суть якого полягала у поєднанні концептуальних, часом екстравагантних форм із високоякісною електронікою. Так, у 64-му році в модельному ряду B&O з'явилися транзисторні радіоприймачі, зібрані у компактніших корпусах. Виготовлена за таким принципом модель Beomaster 900 стала законодавицею нового тренду в дизайні.

Першою моделлю B&O, дизайн якої розробляв Якоб Йенсен, став FM-стереотюнер Beomaster 5000 з передньою панеллю, що віддалено нагадувала логарифмічну лінійку. Для робіт Йєнсена був характерний суворий мінімалізм і точна вивіреність ліній. Як матеріал зазвичай застосовувався матовий алюміній, а також білий і чорний пластик. Гладкі поверхні корпусів відрізнялися ретельним обробленням.

Підсилювачі, спікери, тюнери, програвачі та інші компоненти мали незвичайний витончений чи футуристичний дизайн елементів керування. Наприклад, замість стандартних ручок та регуляторів були задіяні прозорі пластикові панелі, тонкі пластини та інші інноваційні елементи.

Свою філософію дизайну Якоб визначив як «інший, але не дивний» (different but not strange), а своє бачення даної професії він висловив так: «конструювання пір'яної ручки, написання вірша, постановка п'єси або проектування локомотива вимагають одних і тих самих інгредієнтів: перспективи , креативності, нових ідей, розуміння і, перш за все, вміння переробляти, майже нескінченно, знову і знову. Це «знов і знову» для мене — найжорстокіші тортури».

У 1967 році він представив знамениті "Куби" - посаджені на невеликі стійки всеспрямовані колонки Beovox 2500 Cube з компактними кубічними корпусами, в кожний бік яких було вмонтовано динамік (сумарно - шість штук). У період своєї кар'єри у B&O, яка тривала 27 років, Єнсен брав участь у створенні 234 продуктів.

У 1965 році на запрошення Хеннінга і Якоба до Bang & Olufsen приєднався видатний майстер своєї справи Девід Льюїс (David Lewis), що доклав руку до вигляду таких моделей, як активні акустичні системи Beolab 6000, відеомагнітофон Beocord VX-5000 та Conbw експонатами Нью-Йоркського музею сучасного мистецтва MoMA (Museum of Modern Art).

Девід Льюїс

Девід Льюїс народився 1939 року у Великій Британії. У 1960 році він закінчив Коледж мистецтв та дизайну в Лондоні (Central School of Art and Design), а роком пізніше переїхав до Данії. Першим продуктом, розробленим Льюїсом для B&O (спільно з Мольденгавером), став телевізор Beovision 400, який мав стійку на невеликих коліщатках і дозволяв легко переміщати його з кімнати в кімнату, а створений спільно з Йенсеном 60-Вт підсилювач BeoLab 5000, дерево та алюміній, отримав у 1967 році престижну премію iF Design.

Серед численних видатних продуктів, розроблених Льюїсом, також можна назвати елегантний шестидисковий CD-чейнджер Beosound 9000, знамениту стереосистему Beosystem 2500 з автоматично розсуваються при наближенні руки скляними стулками, колонки BeoLab 8000, натхненням для стічної лінзи, телефон BeoCom2 з вигнутим корпусом та багато інших.

Девід продовжив справу Йенсена та Мольденгавера, відводячи Bang & Olufsen від епохи дерева та громіздких корпусів у витончений світ скла, алюмінію та високоякісних анодованих оздоблень. Льюїс висловлювався про це так: «лінійка наших гучномовців BeoLab — це бунт проти однакових, важких дерев'яних боксів, що гудуть по кутках наших будинків і диктують нам те, як має виглядати наша обстановка і те, як ми повинні жити».

Девід Льюїс вважав за краще малювати все від руки, а не за допомогою комп'ютерів, які він розглядав як занадто обмежувальні та надто складні для роботи машини. Натомість він віддавав перевагу чистому, простому та функціональному дизайну. «Люди вірять, що висока якість є синонімом гаджетів та складності. Я вважаю, що чим менше ви ускладнюєте речі, тим більший інтерес люди виявлять до них», — аргументував дизайнер.

У 1972 році B&O представила свій перший програвач вінілових дисків Beogram 4000, оснащений ефективною підвіскою для захисту від зовнішніх вібрацій та укомплектований тангенційним тонармом. У результаті модель також стала експонатом MoMA.

1976-го з'явився знаменитий ресівер з ефектним слім-дизайном і сенсорним управлінням Beomaster 1900, а 1978-го в MoMA була організована виставка, присвячена продукції Bang & Olufsen.

У 80-х роках компанія залишалася вірною своїм ідеалам і удостоїлася національної нагороди ID Prize. У 1984 році з'явилися одні з найуспішніших пасивних акустичних систем Bang & Olufsen - Beovox CX 100, які були зразком мінімалізму, мали алюмінієві корпуси і мали тканинні грилі.

У 1985 році був випущений телевізор Beovision MX 2000, дизайном якого займався Льюїс. Незважаючи на незвичайність зовнішніх форм та безліч інноваційних технологічних рішень, B&O завжди прагнула забезпечити зручність та простоту користування своєю продукцією.

«Проблема нових технологій полягає в тому, що вони відкривають дуже багато можливостей, — говорив Льюїс. — Замість того, щоб полегшувати життя, вони часто роблять його складнішим, оскільки у людей з'являється більше опцій, ніж це дійсно потрібно».

Новий підхід

У 90-х роках B&O відкрила свої фірмові магазини по всьому світу, що було зроблено спеціально для організації прямих продажів, минаючи рітейлерів. Виробництво окремих аудіокомпонентів припинилося для міні-аудіосистем, які мали більш високі цінники в порівнянні з аналогічною продукцією конкуруючих компаній, що було звичайною практикою для Bang & Olufsen. При цьому під датським брендом також випускалися різні портативні пристрої, включаючи MP3-плеєри та мобільні телефони.

На початку 2000-х років данська компанія увійшла до сегменту Car Audio і стала офіційним постачальником аудіоапаратури для таких іменитих компаній, як BMW, Daimler AG, Audi та Aston Martin. У 2005 році флагманська модель Audi A8 була екіпірована фірмовою аудіосистемою Bang & Olufsen, побудованою на основі АС BeoLab 5. При включенні її твітери автоматично виїжджали з панелі приладів автомобіля.

Кризові роки

Світова економічна криза 2008 року дуже вплинула на B&O, що виявилося в різкому зниженні продажів. У період з 2008 по 2009 річний дохід компанії впав з 853 до 528 млн. доларів США, що супроводжувалося різким падінням вартості акцій.

Заснований керівництвом B&O план реструктуризації мав на увазі близько трьохсот звільнень у Данії та відмову від розробки нових мобільних телефонів, MP3-плеєрів та автономних систем — таких як DVD/HDD-плеєр DVD2 та HDD-рекордер HDR2. Натомість компанія зосередилася на своїх традиційно сильних сторонах: високоякісні аудіо- та відеопродукти, а також звукові системи для автомобільної промисловості. Подолати кризу вдалося лише до 2010 року.

У 2012 році було випущено знакову активну акустичну систему Beoplay A9 з оригінальним дизайном, що нагадує супутникову антену, встановлену на трьох дерев'яних ніжках. Модель мала алюмінієву раму, мала вбудовані цифрові підсилювачі, підтримувала Chromecast, AirPlay 2, Bluetooth, голосовий помічник Google Assistant і дозволяла інтегруватися в мультирум-систему.

У березні 2015 року Bang & Olufsen стала партнером виробника персональних комп'ютерів та принтерів HP Inc. У цьому ж році була представлена активна акустична система BeoLab 90 - великий всеспрямований напільник з футуристичним дизайном, укомплектований 18 драйверами, фірмовими підсилювачами ICEpower і оснащений системою з тонким алгоритмом налаштування фазової віддачі кожного випромінювача.

У травні цього ж року компанія HARMAN International Industries (яка згодом стала дочірньою компанією Samsung) оголосила про завершення операції з придбання Car Audio бізнесу Bang & Olufsen, а 2017 року чеський підрозділ B&O було викуплено китайською компанією Tymphany Corporation.

Наприкінці 2010-х років компанія представила 77-дюймовий OLED-телевізор Beovision Harmony, оснащений моторизованими панелями аудіосистеми. Модель підтримувала роздільну здатність 4K і відео в розширеному динамічному діапазоні HDR (в т.ч. Dolby Vision), роботу з онлайн-сервісами TuneIn та Deezer, мала 7.1-канальний декодер і могла легко інтегруватися в мультирум-інсталяцію.

У січні 2020 року B&O знову зазнала збитків через провал продажу своїх навушників вартістю в 500 доларів.

Теперішній час

Сьогодні продукція B&O поділена на такі сегменти: акустичні системи, навушники, телевізори та аксесуари. При цьому фактично кожен продукт, випущений під брендом Bang & Olufsen, відрізняється від стандартних виробів інших виробників.

Компанія залишається вірною своїм ідеалам і, по суті, відноситься до luxury-сегменту у світі аудіо, роблячи акцент на дизайнерських компонентах. Сьогодні маркетингова стратегія Bang та Olufsen, як і раніше, спрямована на залучення клієнтів на ринку AV-техніки, які шукають якість, інноваційні технології та унікальну естетичну привабливість.

За даними на 2017/2018 роки в B&O працювало 1028 осіб. Штаб-квартира Bang & Olufsen, як і 95 років тому, як і раніше, знаходиться в Струері. Компанія B&O також має у своєму розпорядженні невеликий завод, де виконуються всі роботи, пов'язані з обробкою алюмінію.

Механічний завод розташований у Струєрі, Данія

Цікаві факти

1932 року з'явився знаменитий фірмовий логотип B&O. Згідно з деякими даними, лого було виконано 16-річним датським художником Хеннінгом Міккелсоном (Henning Dahl Mikkelson), який продав його Олуфсену за 10 крон.

Колишній глава корпорації Apple Стів Джобс був шанувальником продукції Bang & Olufsen і із задоволенням нею користувався, а дизайн колеса прокручування перших плеєрів iPod віддалено нагадує зовнішній вигляд "колеса керування" бездротового телефону BeoCom 6000, який розробив дизайнер Хенрік Соріг Томсен (Henrik).

Сімейство котушкових та касетних магнітофонів B&O носить назву Beocord, причому данська компанія була одним з піонерів у компакт-касетних технологіях і навіть була залучена до розробки системи динамічного підмагнічування Dolby HX та Dolby HX Pro.

Завдяки унікальному елегантному дизайну, вініловий програвач Beogram 6000 з тангенціальним тонармом виставлений у Нью-Йоркському музеї сучасного мистецтва.

Компанія B&O також займалася випуском мікрофонів, що отримали назву Beomic (динамічний мікрофон DM-1, стрічкові моделі BM-2 та BM-3 та ін.)

Зовнішній вигляд бездротової колонки Beosound Edge, розробленої у співпраці з дизайнером Майклом Анастасіадісом (Michael Anastassiades) і вперше представленої на IFA 2018, нагадує гігантську монету, колесо, шайбу або циліндр діаметром 0,5 м. При цьому модель оснащена шістьма зусиллями. класу сумарною потужністю 800 Вт, може встановлюватися на підлозі, на стійці і навіть монтуватися на стіні.

На борту є один 10-дюймовий НЧ-драйвер, два 4-дюймові СЧ-динаміки та пара твітерів. У конструкції використовується акселерометр, тому для регулювання рівня гучності досить злегка покотити колонку вперед або назад - потім вона сама повернеться у вихідне положення за аналогією з лялькою-неваляшкою. Модель має активний порт фазоінвертора, який закритий при відтворенні на невеликих рівнях гучності і автоматично відкривається при збільшенні звукового тиску, подібно до спойлера, що піднімається, набирає швидкість автомобіля.

Пристроєм можна керувати за допомогою голосових помічників, підтримується Apple AirPlay 2, Chromecast, Bluetooth та фірмова технологія, що дозволяє створити мультирум-екосистему. Колонка Beosound Edge дозволяє розділити кімнату на дві зони — для активного та фонового прослуховування. В якості альтернативи можна забезпечити звучання з охопленням в 360°.

З B&O співпрацював відомий режисер Девід Лінч. Так, акустичні системи Beosound Shape та Beoplay M5, A9 та P2 оформлені з використанням фрагментів його картин.

 
Розгорнути
Вгору