Кількість
|
Вартість
|
||
|
Polk Audio (Полк Аудіо) - американський виробник акустичних систем, аудіопристроїв для дому та автомобільних колонок.
Компанія Polk Audio була заснована 1972 року в Балтіморі (штат Меріленд). Засновники фірми Метью Полк (Matthew Polk), Джордж Клопфер (George Klopfer) та Сенді Гросс (Sandy Gross) разом навчалися в університеті Джонса Хопкінса, а після випуску зайнялися виробництвом акустики.
Все почалося з невеликої майстерні: Полк відповідав за технічне виконання, Клопфер збирав корпуси, а Гросс займався просуванням продуктів. Назву підприємства пов'язали з ім'ям Метью Полка через простоту вимови його прізвища.
Перші моделі акустичних систем створювалися на замовлення невеликих приватних компаній, проте за такою «партнерською» схемою бізнес не пішов. В результаті, молодій фірмі довелося самостійно зайнятися прямим продажем своїх колонок.
Щоб знайти покупців та зарекомендувати продукцію серед експертів, знадобилося лише кілька місяців. Колонки Polk відрізнялися зібраним, чітким ВЧ/СЧ-діапазоном та потужним «американським» басом. Саме за це поєднання публіка і полюбила систему Polk.
Державні кредити та перша АС зі світовим успіхом
До 1976 року у компанії працювало 12 людина. Виробництво перенесли з маленької гаражної майстерні до великого орендованого будинку вікторіанської доби у передмісті Балтімора.
Завдяки кільком кредитам від держави, Polk змогли суттєво розширитися: до кінця 70-х річний виторг становив 3,6 млн доларів США, а в штаті було вже понад 100 працівників.
Однією з найуспішніших акустичних систем, створених на ранніх етапах, була модель Monitor 7 (1974). Колонка відрізнялася відносно простим пристроєм (купольний твітер із срібною котушкою, вуфер 6,5 дюймів та пасивний басовик 10 дюймів). Любителі та професіонали хвалили модель за повноту звуку, швидкий потужний бас та відсутність необхідності в підсилювачах з високою продуктивністю.
Пізніше на базі Monitor 7 були розроблені моделі Monitor 10 і Monitor 12, які також постачали пасивні випромінювачі і звучали особливо басовито.
Запатентована технологія Stereo Dimensional Array (SDA)
У середині 80-х Polk Audio розробили одну зі своїх найвідоміших технологій - Stereo Dimensional Array (SDA). Суть полягала у тому, щоб розширити звучання стереосистеми, додавши обсягу та детальності.
Для правильної роботи SDA виробник використовував кілька випромінювачів у кожній АС (масив) та схему, за якою ліва та права колонки обмінювалися тихими аудіосигналами з невеликою затримкою. Ця складна система придушувала "непотрібні" для слухача звуки, які знижували якість стереофонічного ефекту.
Технологія SDA використовується компанією до цього дня, але з низкою змін. Якщо початковою метою було погашення небажаних перехресних перешкод від двох колонок, тепер SDA використовується в саундбарах та інших системах, оснащених DSP-процесорами. SDA - це основа фірмового навколишнього звуку Polk Audio.
У 1985 році в модельному ряді компанії з'явилися великі колонки SDA-SRS. У кожній системі було задіяно по чотири твітери та вісім середньочастотників. За НЧ відповідав один великий пасивний випромінювач на 15 дюймів. Маса однієї АС – 83 кг. Вартість пари колонок на момент виходу склала 3000 доларів США. Серед аудіофілів цю модель прийнято вважати одним із головних творів Polk з використанням SDA.
Перетворення на акціонерне товариство
Продукція підприємства успішно продавалася, а каталог швидко розростався. На момент запуску SDA-лінійки річний обсяг продажів перевищив 10 млн. доларів. У 1986 році на новій фабриці Polk працювало понад 200 осіб.
Щотижня компанія виробляла кілька сотень акустичних систем. Для подальшого розвитку фірмі були потрібні серйозні інвестиції, тому влітку 1986 керівництво Polk Audio прийняло рішення зробити компанію відкритим акціонерним товариством.
Наприкінці десятиліття з компанії пішов, продавши свою частину акцій Сенді Гросс. Після відходу Гросса Polk Audio розпочала співпрацю з мексиканськими фабриками. 1988 року кілька виробничих ліній перенесли до Тихуани. У 1990 році обсяг продажів фірми зріс до 27,5 млн доларів.
Мексиканське виробництво та запуск кінотеатральної лінійки
У першій половині 90-х підприємство зіткнулося із уповільненням зростання продажів та зниженням обсягів. Проблеми були викликані високої конкуренцією.
Проте розвиток продовжувався: продукція Polk продавалася в сотнях магазинів США, а також у Європі. Для просування бренду за океаном компанія створила спеціальний європейський підрозділ, головою якого став Пітер Гаскарт (Peter Gaskarth) із британського концерну AGI.
Signature Reference Theatre (SRT)
У 1995 році з метою економії Polk Audio оголосила про перенесення виробництва до Мексики. У Балтіморі вирішили залишити цех зі збирання дорогої висококласної акустики. Паралельно з переходом на мексиканське виробництво фірма запустила серію акустичних систем для домашніх кінотеатрів Signature Reference Theatre (SRT).
У 90-ті роки, окрім ДК-систем, Polk розвивала лінійку автомобільної акустики. Більшість автомобільних колонок, що випускаються, призначалися для заміни штатних систем.
Реорганізація
Друга половина 90-х почалася з реорганізації. Наприкінці 1995 року президентом компанії став Джеймс Херд (James Herd), який раніше був співробітником Bose.
Батьки-засновники Polk Audio Метью Полк та Джордж Клопфер продовжували займати керуючі пости. Для більш ефективної роботи бізнес поділили. Кожен із нових підрозділів виконував свої завдання: автомобільні колонки, домашня техніка, розробка технологій тощо.
До 1998 року компанія Polk була партнером та власником кількох фірм, що виробляли акустичні системи класу High End, автомобільні динаміки, а також відносно недорогі ДК-комплекти (бренд Eosone).
У 1999 році керівництво Polk Audio прийняло стратегічне рішення: рада директорів припинила відкритий продаж акцій і повернула бізнес до закритої форми.
У нове тисячоліття Polk зробила крок, будучи одним з найбільших світових виробників акустики зі щорічними продажами понад 70 млн доларів.
Входження до складу Directed Electronics та наші дні
У 2006 році компанія уклала угоду з Directed Electronics, згідно з якою бренд Polk Audio став власністю Directed, а керівництво Polk, включаючи Метью Полка, увійшло до складу консультативної ради Directed Electronics.
У наші дні бренд Polk Audio є дочірнім підприємством корпорації DEI Holdings, утвореної у 2008 році внаслідок низки перетворень усередині Directed Electronics. Безпосереднім управлінням компанії Polk займається спеціальний підрозділ Sound United (до цього об'єднання також входять Definitive Technology і Boom). Виробничі центри, офіси та центри з розробки розташовані в Сан-Дієго та Балтіморі.
Актуальний модельний ряд Polk Audio складається із восьми лінійок. Крім домашньої дротової та бездротової акустики, фірма пропонує сабвуфери, смарт-колонки, вуличні колонки, інсталяційні системи, а також акустику для яхт, автомобілів та мотовсюдиходів. У каталозі представлено кілька серій класичних підлогових та поличкових колонок на базі фірмових технологій.
Серед головних технологій сьогодні Polk Audio виділяє дифузори підвищеної міцності, фазоінвертори Power Port зі зниженим шумом і посиленим басом, запатентовані кросовери Cascade Crossover, систему оптимізованої передачі діалогів Voice Adjust і технологію SDA.